وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سهم اندک انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی کشور

  • کد خبر: ۹۲۲۴۸
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
سهم اندک انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی کشور
توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باتوجه به مشکلاتی که انرژی‌های فسیلی به همراه دارند، امروز تبدیل به یک ضرورت شده است، اما به گفته کارشناسان، این امر نیازمند نقشه راه درست و تامین اعتبارات لازم است.

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باتوجه به مشکلاتی که انرژی‌های فسیلی به همراه دارند، امروز تبدیل به یک ضرورت شده است، اما به گفته کارشناسان، این امر نیازمند نقشه راه درست و تامین اعتبارات لازم است.

رئیس پژوهشگاه نیروی وزارت نیرو در پنجمین نشست علمی «کنگره بین المللی اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت (ع)» با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸، ۲۵ درصد از انرژی برق جهان از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شد، گفت: برخی کشور‌ها برنامه ریزی کرده اند تا سال ۲۰۵۰ میزان تامین برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۹۰ درصد برسانند، این درحالی است که اکنون میزان تامین برق در ایران از محل این نوع انرژی‌ها کمتر از یک درصد است.

احد ضابط افزود: امروز کشور‌هایی مانند آمریکا به این نتیجه رسیده اند که اگر می‌خواهند استفاده از انرژی تجدیدپذیر را توسعه دهند، باید تلاش کنند تمام زنجیره بهره مندی از این انرژی‌ها در داخل تامین شود.

به عبارتی تجهیزات لازم برای استخراج انرژی نیز در داخل تولید شود؛ چون زمانی که این تجهیزات از خارج وارد می‌شود، بخشی از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته از کشور خارج می‌گردد. عادل پیغامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، هم در این همایش با اشاره به موانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: تخصیص یارانه به انرژی‌های فسیلی و ازطرفی نرخ‌های خرید انرژی‌های تجدیدپذیر سبب شده است روند توسعه سرمایه گذاری در این انرژی‌ها با اهداف تعیین شده فاصله زیادی بگیرد.

بر این اساس باید با اقدام‌های مناسب، بستر‌های به صرفه بودن سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را فراهم کنیم. همچنین مدیر سازمان بسیج مهندسین صنعت ومعدن در این جلسه با تاکید بر ضرورت به کارگیری راهکار‌هایی برای کنترل شدت مصرف انرژی در کشور گفت: چنانچه روند مصرف انرژی در ایران به همین شیوه ادامه داشته یابد، تا ۱۰ سال آینده به واردکننده نفت تبدیل خواهیم شد. احسان خانه آباد تاکید کرد: اصلاح روند مصرف انرژی در کشور، امروز ضرورتی است که می‌توانیم برای این کار از آموزه‌های دینی مان نیز استفاده کنیم.

مشکل وام معادن

در ادامه نشست، مدیرعامل شرکت معادن قدس رضوی نیز با اشاره به مشکل دریافت وام معادن گفت: اکنون معادن و به خصوص معادن کوچک و متوسط به دلیل اینکه بانک‌ها پروانه معادن را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند، در گرفتن تسهیلات دچار مشکل هستند. به منظور توسعه استفاده از معادن، باید شرایطی فراهم شود که اخذ تسهیلات توسط آن‌ها آسان شود. سیدمحمدشریف واقفی افزود: همچنین در حوزه نوسازی ماشین آلات، معادن دچار چالش‌هایی هستند که باید به آن‌ها کمک کرد.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنایع و معادن ایران نیز در ادامه جلسه با تاکید بر ضرورت ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: در دنیا چهار موج در دانشگاه‌ها داریم. آموزش محوری، پژوهش محوری، کارآفرینی و ماموریت گرایی، با این حال در ایران هنوز در مرحله آموزش محوری و پژوهش محوری قرار داریم و دانشگاه‌ها نتوانسته اند با صنعت تعامل خوبی برقرار کنند.
معصومه یوسفی فرد افزود: در حوزه صنعت نیز درحالی که دنیا وارد موج چهارم و تولید هوشمند شده است، ما متاسفانه آن گونه که باید، به این حوزه وارد نشده ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->